Thursday, May 22, 2014

အစားအေသာက္မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေသာ ဓာတ္မ်ား

ေန႕စဥ္စားေသာက္ေနတဲ့ အစားေအသာက္ေတြထဲမွာ ဓာတ္တိုး ဆန္႕က်င္တဲ့ ဓာတု ျဒပ္ေပါင္း ျပည့္၀တဲ့ အစားအစာ antioxidant-rich meals ေတြပါ၀င္သလို အခ်ိဳဓာတ္မ်ားၿပီး ေသြးခ်ိဳကို ျမင့္မားသြားေစႏိုင္တဲ့ အစားအသာက္မ်ားလည္း ပါ၀င္ပါတယ္. . မိမိေန႕စဥ္ စားေသာက္ရာမွာ ဘယ္အစားအစာမွာျဖင့္ ဘယ္လိုဓာတ္မ်ိဳး ပါ၀င္တယ္ . . . . စားသင့္၊ မစားသင့္ က်န္းမာေရးနဲ႕ ကိုက္၊ မကိုက္ ခ်င့္တြက္ ႏိုင္ဖို႕ ဓာတ္သဘာ၀ အုပ္စုအလိုက္ ေဖာ္ျပလိုပါတယ္. . .

ေကာင္းေသာ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ ပါ၀င္ေသာ အစားအစာမ်ား (Good Carbohydrates)

ကညြတ္ ၊ ပဲေတာင့္၊ ပန္းေဂၚဖီစိမ္း၊ နက္ျပာေရာင္ ဘလူးဘယ္ရီသီး ၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ သံပရာမ်ိဳး၀င္အသီးမ်ား ၊ သခြားေမႊးသီး၊ ကီ၀ီသီး၊ အစိမ္းေရာက္ရွိေသာ ဟင္းရြက္မ်ား၊ မက္မြန္သီး၊ သစ္ေတာ္သီး ၊ မက္မန္းသီး၊ ေဒါက္ခြရြက္၊ ေကာ္ကဲ့သို႕ ခြၽဲပ်စ္မႈမရွိေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး စသည္တို႕ ျဖစ္ပါတယ္. .

ဆိုးေသာ ကာဗိုဟိုက္ဒရိတ္ ပါ၀င္ေသာ အစားအစာမ်ား (Bad Carbohydrates)

ငွက္ေပ်ာသီး၊ ေပါင္မုန္႕၊ မုန္လာဥ၀ါ၊ သၾကားပါေသာ ေကြကာအုပ္၊ ဂ်ံဳ၊ ေျပာင္း၊ အသီးေဖ်ာ္ရည္မ်ား ၊ သရက္သီး ၊ၾကက္ဥ၊ ႏြားနိဳ႕၊ ဂ်ံဳမႈန္႕ ေရာေမႊေၾကာ္ထားေသာ မုန္႕၊ သေဘာၤသီး ၊ အာလူး၊ ဆန္(ထမင္း)၊ သၾကား၊ အီတလီေခါက္ဆဲြေျခာက္ ၊ အိုးကင္းနွင့္ ဖုတ္ရေသာ မုန္႕ စသည္တို႕ ျဖစ္ပါတယ္. .

ဓာတ္တိုးဆန္႕က်င္သည့္ ဓာတုျဒပ္ေပါင္း ျပည့္၀သည့္ အစားအစာမ်ား (Antioxidant Best Bets)

ေထာပတ္သီး၊ ဘယ္ရီသီး၊ ငရုတ္ေကာင္း၊ သခြားေမႊးသီး၊ အစိမ္းရင့္ေရာင္ ရွိေသာ ဟင္းရြက္(ဥပမာ-ကိုက္လန္ရြက္) လိေမၼာ္သီးအေရာင္ (အ၀ါရင့္ေရာင္)ရွိသစ္သီးေဖ်ာ္
ရည္မ်ား ၊ နာနတ္သီး ၊ဆာလ္မြန္ငါး (အစိမ္း၊ အကင္၊ အျပဳတ္) ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး တို႕ ျဖစ္ပါတယ္. .

နန္းအိအိဇာ( Wellness)

Ref:Wellness Journal

ေမမြန္ေက်ာ္

No comments:

Post a Comment

မွာစရာ႐ွိရင္​ Chat box မွတဆင္​့ မွာခဲ့ပါ