Tuesday, March 12, 2013

ဝေအာင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲ


Photo: ဝေအာင္ဘယ္လိုလုပ္မလဲ
=============


၀ လာ ဖို႕ အတြက္လို႕ ဆိုရာမွာ က်န္းမာေရးနဲ႕ ညီညြတ္စြာ ၀ လာဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။ 
လူ ၀ လာတာနဲ႕ အမွ် ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ေလးဘက္နာေတြကလည္း ျဖစ္နို္င္ေခ် ပိုမ်ားလာမွာပါ။ 
အဲ့ဒီ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဘးဥပဒ္ကင္းစြာ ၀ ဖို႕ႀကိဳးစားရေအာင္။ 

၁။ အစား ပံုမွန္စားျခင္း။ 
အစားကို အခ်ိန္မွာ စားတာဟာ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႕ ၀ လာေစဖို႕ အတြက္ နည္းလမ္းေကာင္းတစ္ခုပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဆာတဲ့ အခ်ိန္မွာ လွိမ့္ပိမ့္ စား၊ အသားကုန္စားၿပီး မဆာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဘာမွ မစားဘဲ ေနတာမ်ိဳးဟာ မေကာင္းပါဘူး။ က်န္းမာစြာ ၀ လာေစဖို႕ အတြက္ အစာကို အခ်ိန္နဲ႕ အခ်ိန္ စား ဖို႕ ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ 
၂။ ပံုမွန္ အိပ္ျခင္း။ 
အိပ္ေရးပ်က္တဲ့လူေတြက အ၀လြန္ေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားပါတယ္။ ထို႕ အတူပဲ အလြန္အကၽြံ အိပ္တဲ့လူအတြက္လည္း အစာစားခ်င္စိတ္ေလ်ာ့နည္းၿပီး ပိန္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်န္းမာဖို႕ အတြက္ဆိုရင္ အခ်ိန္ နဲ႕ အခ်ိန္ ပံုမွန္ အိပ္ဖို႕ လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ 
၃။ သင့္တင့္ေသာ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ ျပဳျခင္း 
လူကေတာ့ ၀လာပါရဲ႕ အဆီေတြခ်ည္းသာဆိုရင္ ေရာဂါမ်ားမယ္။ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ခန္းကေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းပါ။ တစ္ေန႕ ကို အနည္းဆံုး နာရီ၀က္ေလာက္ လမး္ေလွ်ာက္ေပးျခင္းအားျဖင့္ လွ ပ ၀ၿဖိဳးလာပါလိမ့္မယ္။

၀ ေစေသာ အစားအစာမ်ား 

၁။ အဆီ 
တိရစၧာန္ဆီ၊ ဆားအုန္းဆီ၊ အုန္းဆီ၊ျပည့့္၀ဆီေတြဟာ ၀ ေစတဲ့ အဆီေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို စားရင္ ကိုလက္စထေရာ တက္မယ္၊ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ၊ ႏွလံုးအဆီဖံုး၊ အသည္း အဆီဖံုးေရာဂါေတြ ျဖစ္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မစားသင့္ပါဘူး။ 
ပဲ ဆီစစ္စစ္၊ ႏွမ္းဆီ၊ ေနၾကာဆီ၊ ပဲပိစပ္ဆီ ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဆီ စတာေတြကေတာ့ မျပည့္၀ဆီေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႕ ညီညြတ္ပါတယ္။ 
ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႕ ပင္လယ္ငါးႀကီးဆီ၊ အဆီပါတဲ့ ငါး ၊ ငါးဆီ ကေတာ့ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္ ပါ၀င္ၿပီး ဥၤီးေႏွာက္ကို အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့ အတြက္ စားသံုးသင့္ပါတယ္။ 

၂။ အသား 
အသားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ငါး အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႕ မွာ ပ႐ိုတိန္းလို႕ ေခၚတဲ့ အသားဓာတ္ပါ၀င္တဲ့ အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြားဖြ႕ံၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္။ 

၃။ ဥ 
ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥ၊ ငံုးဥ၊ လိပ္ဥ စတဲ့ ဥ အမ်ိဳးမ်ိဳးကလည္း ၀ ေစပါတယ္ 

၄။ ႏို႕ 
ႏြားႏို႕၊ ကၽြဲႏို႕ ၊ ဆိတ္ႏို႕ ၊ ပဲ ႏို႕ 

၅။ ပ်ားရည္ 
ပ်ားရည္ဟာ စြယ္စံုသံုးလုိ႕ ရတဲ့ ပစၥည္းပါ။ ပိန္ခ်င္ရင္ ထမင္း မစားခင္ ပ်ားရည္ကို ေသာက္ၿပီး ၀ ခ်င္ရင္ေတာ့ ထမင္း စားၿပီး ပ်ားရည္ကို ေသာက္ရပါတယ္။ 

၆။ Pollen ပန္း၀တ္မႈန္ 
ပိုလန္ ဆိုတာ ပန္းေတြရဲ႕ ၀တ္မႈန္ပါ။ ပ်ားရည္ထဲမွာ ပိုလန္ပါ ပါတယ္။ ပုိလန္ကို Capsule ေတာင့္ ပံုစံေလးနဲ႕ ရႏိုင္ပါတယ္။ 
ပိုလန္ဟာလည္း ပ်ားရည္လိုပဲ အစြမ္းထက္ပါတယ္။ စနစ္တက် ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အတြက္ ေဘးဥပါဒ္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဓာတ္မတည့္လို႕ Allergy ထ တာမ်ိဳး မရွိႏိုင္ပါ။ 
ပိုလန္ကို အလံုး ၁၅၀ ပါ ဘူးႀကီး တစ္ဘူးလွ်င္ ၂၄၀၀၀ က်ပ္ႏႈန္းနဲ႕ ၀ယ္ႏိုင္ပါတယ္။

သတင္းခ်စ္သူ - ေဝဟင္
၀ လာ ဖို႕ အတြက္လို႕ ဆိုရာမွာ က်န္းမာေရးနဲ႕ ညီညြတ္စြာ ၀ လာဖို႕ လိုအပ္ပါတယ္။
လူ ၀ လာတာနဲ႕ အမွ် ေသြးတိုး၊ ဆီးခ်ိဳ၊ ေလးဘက္နာေတြကလည္း ျဖစ္နို္င္ေခ် ပိုမ်ားလာမွာပါ။
အဲ့ဒီ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေဘးဥပဒ္ကင္းစြာ ၀ ဖို႕ႀကိဳးစားရေအာင္။


၁။ အစား ပံုမွန္စားျခင္း။
အစားကို အခ်ိန္မွာ စားတာဟာ က်န္းက်န္းမာမာနဲ႕ ၀ လာေစဖို႕ အတြက္ နည္းလမ္းေကာင္းတစ္ခုပါ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ဆာတဲ့ အခ်ိန္မွာ လွိမ့္ပိမ့္ စား၊ အသားကုန္စားၿပီး မဆာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဘာမွ မစားဘဲ ေနတာမ်ိဳးဟာ မေကာင္းပါဘူး။ က်န္းမာစြာ ၀ လာေစဖို႕ အတြက္ အစာကို အခ်ိန္နဲ႕ အခ်ိန္ စား ဖို႕ ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ 

၂။ ပံုမွန္ အိပ္ျခင္း။
အိပ္ေရးပ်က္တဲ့လူေတြက အ၀လြန္ေရာဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားပါတယ္။ ထို႕ အတူပဲ အလြန္အကၽြံ အိပ္တဲ့လူအတြက္လည္း အစာစားခ်င္စိတ္ေလ်ာ့နည္းၿပီး ပိန္တတ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်န္းမာဖို႕ အတြက္ဆိုရင္ အခ်ိန္ နဲ႕ အခ်ိန္ ပံုမွန္ အိပ္ဖို႕ လည္း လိုအပ္ပါတယ္။ 

၃။ သင့္တင့္ေသာ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားမႈ ျပဳျခင္း
လူကေတာ့ ၀လာပါရဲ႕ အဆီေတြခ်ည္းသာဆိုရင္ ေရာဂါမ်ားမယ္။ ေလးလံ ထိုင္းမႈိင္းမယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္သင့္ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး ေလ့က်င့္ခန္းကေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ျခင္းပါ။ တစ္ေန႕ ကို အနည္းဆံုး နာရီ၀က္ေလာက္ လမး္ေလွ်ာက္ေပးျခင္းအားျဖင့္ လွ ပ ၀ၿဖိဳးလာပါလိမ့္မယ္။

၀ ေစေသာ အစားအစာမ်ား

၁။ အဆီ
တိရစၧာန္ဆီ၊ ဆားအုန္းဆီ၊ အုန္းဆီ၊ျပည့့္၀ဆီေတြဟာ ၀ ေစတဲ့ အဆီေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြကို စားရင္ ကိုလက္စထေရာ တက္မယ္၊ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါ၊ ႏွလံုးအဆီဖံုး၊ အသည္း အဆီဖံုးေရာဂါေတြ ျဖစ္မယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မစားသင့္ပါဘူး။
ပဲ ဆီစစ္စစ္၊ ႏွမ္းဆီ၊ ေနၾကာဆီ၊ ပဲပိစပ္ဆီ ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ဆီ စတာေတြကေတာ့ မျပည့္၀ဆီေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္းမာေရးနဲ႕ ညီညြတ္ပါတယ္။
ျခြင္းခ်က္အေနနဲ႕ ပင္လယ္ငါးႀကီးဆီ၊ အဆီပါတဲ့ ငါး ၊ ငါးဆီ ကေတာ့ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္ ပါ၀င္ၿပီး ဥၤီးေႏွာက္ကို အေထာက္အကူ ျပဳတဲ့ အတြက္ စားသံုးသင့္ပါတယ္။

၂။ အသား
အသားအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ငါး အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႕ မွာ ပ႐ိုတိန္းလို႕ ေခၚတဲ့ အသားဓာတ္ပါ၀င္တဲ့ အတြက္ ခႏၶာကိုယ္ ႀကီးထြားဖြ႕ံၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူ ျပဳပါတယ္။

၃။ ဥ
ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥ၊ ငံုးဥ၊ လိပ္ဥ စတဲ့ ဥ အမ်ိဳးမ်ိဳးကလည္း ၀ ေစပါတယ္

၄။ ႏို႕
ႏြားႏို႕၊ ကၽြဲႏို႕ ၊ ဆိတ္ႏို႕ ၊ ပဲ ႏို႕

၅။ ပ်ားရည္

ပ်ားရည္ဟာ စြယ္စံုသံုးလုိ႕ ရတဲ့ ပစၥည္းပါ။ ပိန္ခ်င္ရင္ ထမင္း မစားခင္ ပ်ားရည္ကို ေသာက္ၿပီး ၀ ခ်င္ရင္ေတာ့ ထမင္း စားၿပီး ပ်ားရည္ကို ေသာက္ရပါတယ္။

၆။ Pollen ပန္း၀တ္မႈန္
ပိုလန္ ဆိုတာ ပန္းေတြရဲ႕ ၀တ္မႈန္ပါ။ ပ်ားရည္ထဲမွာ ပိုလန္ပါ ပါတယ္။ ပုိလန္ကို Capsule ေတာင့္ ပံုစံေလးနဲ႕ ရႏိုင္ပါတယ္။
ပိုလန္ဟာလည္း ပ်ားရည္လိုပဲ အစြမ္းထက္ပါတယ္။ စနစ္တက် ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ အတြက္ ေဘးဥပါဒ္လည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဓာတ္မတည့္လို႕ Allergy ထ တာမ်ိဳး မရွိႏိုင္ပါ။
ပိုလန္ကို အလံုး ၁၅၀ ပါ ဘူးႀကီး တစ္ဘူးလွ်င္ ၂၄၀၀၀ က်ပ္ႏႈန္းနဲ႕ ၀ယ္ႏိုင္ပါတယ္။

သတင္းခ်စ္သူ - ေဝဟင္
http://www.facebook.com/MyawadyNews

No comments:

Post a Comment

မွာစရာ႐ွိရင္​ Chat box မွတဆင္​့ မွာခဲ့ပါ